Duminicã, în 26 aprilie, de la ora 18, vã invitãm la o searã excepţionalã cu opera-musical Erzsébet Báthory. Dincolo de controversele istorice care însoţesc povestea „sângeroasei contese” cum a fost supranumitã Erzsébet Báthory, personalitatea acesteia rãmâne într-un con de umbrã. Un mister încã neelucidat, inspirator pentru compozitorul György Szomor, libretistul Tibor Miklós şi Péter Pejtsik care a semnat orchestraţia, în a crea un spectacol de mare anvergurã angrenând un colectiv de 150 de artişti.
Piesa, construit dupã legitãţile intrigii unui roman poliţist este privit din perspectiva anchetatorului care porneşte în elucida misterul din jurul vieţii şi morţii contesei Erzsébet Báthory. Din 1614 când a murit întemniţatã în propriul castel, pânã astãzi, legendele au prins viaţã dând naştere unui numãr impresionant de creaţii artistice muzicale, documentare, biografii, filme, cãrţi de ficţiune, albume de muzicã pânã şi pãpuşi sau logo-uri, tricouri şi postere, industria mass-media fabricând un adevãrat brand.
În centrul tuturor acestor mituri se aflã imaginea unei femei cu o personalitate dominatoare, pasionalã şi temperamentalã a cãrei obsesie pentru frumuseţea şi tinereţea veşnicã a condus-o, spune legenda, cãtre înfãptuirea a nici mai mult nici mai puţin decât 650 de victime, tinere fecioare, în a cãror sânge se spune cã se scãlda, pentru a-şi pãstra prospeţimea tinereţii. Multipele faţete ale legendelor, puse faţã în faţã cu o realitate interpretabilã îşi schimbã irizaţiile negative. Contesa Báthory a fost una dintre cele mai bogate şi influente femei din vremea sa. Averea sa era râvnitã de mulţi rivali. Femeile, în vremea respectivã nu putea primi prerogativele puterii unui bãrbat, drept pentru care în urma morţii soţului ei nu a avut voie sã se ridice la pretenţiile unui nobil-bãrbat. Fiind o femeie deosebit de inteligentã şi educatã (vorbea patru limbi spre deosebire de mulţi nobili care erau analfabeţi) a fost capabilã sã-şi administreze singurã averea. Frumoasã şi pasionalã, se pare cã a avut mai mulţi amanţi, şi refuzând sã se cãsãtoreascã a ultragiat curtea nobiliarã şi mai ales, biserica. Se pare cã nici una dintre acuzaţiile aduse acesteia nu a fost probatã legenda şi mitul construindu-se în imaginarul colectiv. Finalul piesei are un deznodãmânt neaşteptat pe care vã invitãm sã-l descoperiţi!
Spectacolul este titrat în limba românã.
Vã aşteptãm cu drag!